Assalamu'alaikum wbt..Ahlan Wasahlan~
.: Latest News From Gen05 :.

warkah untuk ayah

Friday, January 1, 2010 , Posted by GEN 05 at 12:12 AM

..Bismillahirrahmanirrahim..

semoga anda berjaya bace post ni sampai habis,

-----------------------------------------------------------------------------------------------

seorang mahasiswa semesta akhir menulis surat kpd ayahnya,


Ayah, saya berasa tidak selesa krn terus menerus menulis surat kpd ayah utk meminta wang. Saya berasa malu dan sedih. Saya ingin meminta RM1000 drpd ayah, walaupun setiap anggota badan saya memberontak.

Yang Benar,
anak ayah


P/s:
Sebenarnya, saya berasa berat hati utk mengirimkan surat ini, jadi saya cuba utk mengejar posmen yg mengambil surat ini dari dlm peti surat. Malangnya saya tidak dpt menjejaki posmen tersebut. Saya ingin mengambil semula surat ini dan membakarnya krn surat ini pasti menyusahkan hati ayah. saya berdoa dlm hati agar saya dapat semula surat ini tapi sudah terlambat.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

beberapa hari kemudian, dia menerima balasan surat drpd ayahnya. dia berasa sgt gembira, tapi..

-----------------------------------------------------------------------------------------------
ke hadapan anak ayah,

Nak, doamu sudah dimakbulkan. Suratmu tidak pernah ayah terima.

Yang Benar,

ayahmu
-----------------------------------------------------------------------------------------------

morals of the story:
  • cubalah utk menjadi sorang yg jujur walaupun sgt susah
  • sayangi parents anda, jgn asek menyusahkan parents je
  • spend duit biasiswa tu molek2
"Dan belanjakanlah (harta bendamu) di jalan Allah, dan janganlah kamu menjatuhkan dirimu sendiri ke dalam kebinasaan, dan berbuat baiklah, kerana sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berbuat baik"
( Al Baqarah:195 )

tahniah krn berjaya menghabiskan pembacaan anda, mungkin cerita ini agk susah utk di fahami, tapi dpt tahu morals of the story pun cukup dh tu. May ALLAH bless  ^_^

lastly,


regards,
purple pencil

Currently have 0 comments:

Leave a Reply

Post a Comment